Tandari Éva

 

 

 

 

Egyszer volt,

hol nem volt…

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                   … volt egyszer egy ÉG…

 

 

  Kissé tán furcsának találjátok majd e címet, Gyermekeim, hisz amiről szó lesz, egyáltalán nem mese. És mégis: ekként kellett kezdjem: Egyszer volt, hol nem volt.

 

  Volt? Volt is, van is, és lesz is, de nem így, külön-külön, mint Múlt - Jelen és Jövő képeihez és képzeteihez kötődő, de a Mindig és Mindenhol és Mindenkor nagyon is tág Világába tartozó Történés, amelynek nincs Kezdete, mert maga a KEZDET, és nincs vége sem, mert maga a KEZDET a VÉG, amely a Kezdet, és ekként VÉG létére sem bírhat az általatok VÉG-nek nevezett állapot jellemzőivel, hisz akkor megbomlana a MOST folyamatos és állandó vonala.

De kezdjük talán az elejénél.

                                            *  

 

Az Örökkévalóság Végtelen Tengerében az Örökkévalóság egy Pillanatában megfogalmazódott VALAMI amire azt mondjuk: LÉT.

  Ki fogalmazta meg? Mikor fogalmazta meg? Miként? Miért? És KI tulajdonképpen az a Valaki, Aki annak Megfogalmazója volt? Honnan lett, miként lett maga az a VALAKI, aki a LÉTET megfogalmazta? Az Örökkévalóságban megfogalmazódott LÉTET megálmodó, megteremtő VALAKI LÉTÉT ki álmodta meg, ki emelte Valóság-szintre?

 

  Ezek, s még ezekhez hasonlatos, millió kérdés száll szinte nap mint nap még ma is az ÉG felé. Természetesen nem a felé az Ég felé, amely a fejetek fölött van, mert az, ha hasonló, vagy azonos névvel illetitek is, nem az ÉG, nem az a magasabb rendű értelemben vett ÉG, mint amelyre az ÉG lakói gondolnának…- ha egyáltalán eszükbe jutna gondolkodni e kérdésen.

 

   A Valaminek Megálmodója, a Mindenség Ura Maga a Mindenség. Így, ahogy mondom: Ő Maga A Végtelen Mindenség, és Ő Maga az Örökkönvalóság.

 

  Az Örökkönvalóság az a LÉT-állapot, amely a Folyamatos MOST állapota. Nem a folyamatos Jelen, mert a szó: Jelen, már eleve magában hordozza mint feltételezést a Múltat és a Jövőt. Az Örökkönvaló Létezésben azonban sem Múlt, sem pedig Jövő nem létezik, tehát sem az Örökkönvaló előtti, sem egy az utáni Lét-pontról nem beszélhetünk, s éppen annak Örökkönvaló volta végett nem, mert a folyamatos, a mindenkor állapotszerű MOST nem bír időbeni kiterjedéssel, nem Időhöz kötött, hisz nem az Időhöz: csak magához a LÉT-hez, mint folyamatos állapothoz mérhető, s az MOST van, de ez a MOST mindenkor volt, és lesz is, hisz mint LÉT: Örökkönvaló.

   Épp így értelmezhető, és értelmezendő a Végtelen, amelynek szintén nincsenek térbeni határai; ezért a legegyszerűbb Tér-meghatározás illik rá: MINDENHOL.

  A Mindenség, a Végtelen, mindenkor ITT lévő pont, mindenhol létezik egyszerre, az Időtlen, tehát Örökkönvaló LÉTBEN, mert elválaszthatatlan a LÉT-től, annak ISTENI FOGALMÁTÓL: az Örökkönvalóságtól.

 

   Ekként az a Valaki, Aki a LÉTET megálmodta, Maga a Tértől és Időtől, mint objektív Fogalmaktól független, azon felülálló Végtelen és Örökkönvaló LÉT: vagyis maga a LÉT, amely mindenhol és mindenkor egyként, és Állapotszerűen VAN. És mert VAN, mindenkor volt, és lesz is, hiszen a VAN nem feltételezi önnön ellentét-párját, a NINCS fogalmát, mert az nem illeszkedne bele a Végtelen és Örökkönvaló Isteni Fogalomkörbe, amely Fogalomkör a két Tökéletes Isteni Fogalmon kívül: Végtelen, és Örökkönvaló: mást nem tűr meg, mert ami más, már ellenkezik a két Isteni Fogalom magjával, annak benső Lényegével, ekként magával az Istenivel, vagyis Istennel, mert eltér az Örökkönvaló és a Folyamatos Most LÉT-energiájának szintjétől.

 

  Ekként nem része a Végtelen Mindenségnek a testetöltés,    vagyis a születés, de a halál sem, amiként nem része maga a fizikai értelemben vett Élet sem, mert e kettő: Kezdet és a vég, és a kettő közti, mindenkor Múlttal és Jövővel bíró Jelen nem része a Folyamatos Most LÉT-energiájának, ha egy bizonyos szintig, és egy bizonyos értelemben beleilleszthető is abba, de akként csak, amiként egy vágott seb a kézen: csak a seb gyógyulásáig, addig, míg a sebszéleken lévő sejtek közti, korábbi Egész - ségi helyzet vissza nem áll a korábbi Egész - ségi szintre. És mindemellett is, még a beteg, sérült rész, a vágás révén keletkezett rés is beleilleszthető az Egész-séges testbe, mert a vágás szélein lévő sejtek magukban hordják korábbi Egész - ségi állapotuk emlékét.

 

                                             *    

  A Végtelen és Örökkön való LÉT már eleve feltételezi a BÖLCSESSÉGET: hisz ha nem bírna a Bölcsességgel, sem Végtelen, sem pedig Örökkönvaló nem lehetne. De e Bölcsességet másként nem bonthatta ki, csakis Önmagából, és nem élhette meg, csakis Önmaga által, és Önmagában, hisz mint Végtelen LÉT: nem ismert, nem is ismerhetett egy rajta kívüli Lét-állapotot, mert az nem létezik.

   Ekként azonban a Bölcsesség Teljessége is BENNE VAN mindenkor, BENNE VOLT, és BENNE IS LESZ mindenkor, lévén nem csak Végtelen, de Örökkönvaló is, amely ha egy más Lét-pontról nem vonzhat magához Bölcsességet, NÉKI MAGÁNAK KELL AZT BÍRNIA. S mert Örökkön lévő; Örökkön kellett, és Örökkön kell is ama Bölcsességek teljességével, vagyis összességével bírnia.

  S nem csak a Bölcsességek mindegyikével kell, hogy bírjon a TEREMTŐ mindenkor: de épp e Bölcsesség révén, amely a Tökéletes TUDÁS, minden lehetséges történés lehetséges változatainak ismerete is megvolt Benne, és ismét csak Örökkön, amely BENNE, mint VÉGTELEN LÉT-ben valaha is bekövetkezik, vagy bekövetkezhet. Így a MOST értelmezése szerint, mert hogy az Örökkönvaló maga a folyamatos MOST állapotban Létezik, minden történés is egy pontban Létezik benne, mint lehetséges változat. De mert ezek mindegyike az Örökkönvalóban, s ekként az Örökkévalóságban érvényes, folyamatos fejlődési állomások, magának az Örökkévalóságnak az egyes fejlődési fázisai az Örökkönvalóban, nem egyes konkrét történésekként vannak jelen, nem mint tényleges, már Valóság-szintre emeltetett LÉT-elemek: azok lehetősége, s e lehetőség ismerete az Örökkönvalóban, Akinek puszta LÉTE fogalmazta meg LÉT-állapotát, vagyis az Örökkévalóságot, amelyen belül e LÉT-folyamat végbe megy, amely folyamatnak, mely az Örökkévalóságban, tehát az Isteni LÉT-állapotban, annak teljességében bekövetkezik, vagy bekövetkezhet, Ismerője és tudója, ekként egyedülvaló irányítója is maga az Örökkönvaló, Aki e Lét-állapotot éli akként, hogy benne magában már él, van mindaz, ami az Ő Lét-állapotának teljességében megfogalmazódik vagy megfogalmazódhat, mint Törvényszerű LÉTEZÉS-ELEM.