Tandari Éva
És
mondá
a
MESTER…
VI. kötet
— Amint hallottátok, kedves
Gyermekeim: a Mester harmadszor jelentette meg kínszenvedését, halálát és
feltámadását. Ugyan addig is utalt rá többször, hogy teljességében felkészítsen
minket mindarra, ami Reá vár, de ekként, ilyen határozott formában mindösszesen
háromszor mondta el: mire készülnek ellene Jeruzsálemben, micsoda
szenvedéseket, s mily gyötrelmes halált kell lásson, s azt még: miként támad
fel aztán harmadnapon, hogy örök időkre
elvágja a Halál köteleit minden teremtett Szellem fölött. S itt most egy kissé
félbeszakítom az Út leírását, mert fel szeretnélek készíteni Benneteket (és kis
“eszközömet” is) arra: mostani kötetünkben egy bizonyos ponttól ismét a régi
módszert fogom alkalmazni. Azt tehát, hogy időről - időre kiemelkedem
munkatársam szellemi Én-részével az adott helyszínről, részint, hogy ő is
megpihenjen a történések közepette, részint hogy egyes résztvevők
cselekedeteinek miértjére választ adjak. Mindkettőre erősen szükség lesz: kis
“eszközöm” szellemi Én-része ugyanis teljességgel le kell közvetítse a
jelenbeni test tudata felé mindazt, amit lát, s amit nem csak hogy lát, tehát
mint külső szemlélő kell megfigyeljen, de bennem, az én akkor-volt tudatomba
ágyazódva át is kell élje mindazt, amit én magam átéltem egykoron. Ez
mindenképp erős megterhelést jelent, s még akkor is megterhelő volna, ha egy ép
idegzetű, tehát nyugodt és kiegyensúlyozott ember volna, hisz azok a napok, és
azok az órák minden érzéssel bíró Ember tudatát meggyötörnék, főként, ha azzal
a gondolattal kell mindezt átélnie: nem segíthet a Mesteren, kénytelen mint nagyon
is élő, ámde teljes passzivitásra kényszerített személy végignézni a Mester
minden szenvedését. (Akik ismeritek munkatársamat, tudjátok: őrá sokmindent
lehet mondani, csak azt nem, hogy nyugodt, vagy érzéketlen volna…) A másik ok az, hogy szeretném, ha a
cselekedetek mellett megismernétek magukat a cselekvőket is, és cselekedeteik
hátterét, annak indítékait is… S most
folytassuk utunkat ott, ahol félbehagytuk. —
Mesterünk utolsó szavait hallva Anna
felugrott ültéből, s fennhangon tiltakozott:
– Nem eshet az meg Tevéled, Mester!
Hát minek van Melletted ennyi erős tanítvány, ha nem képesek megvédeni Téged:
ne illethessen ártó szándékkal senki… Ha ők nem: majd magam kísérlek fel az
ünnepekre, s majd én megvédelek, ha kell; mindjárt az életem árán is…
A Mester szomorúan elmosolyodott,
majd halkan azt mondta:
~~ Mit sem tehetnek az én
tanítványaim, és mit sem tehetnél te magad az ellen, aminek mindenképp meg kell
lennie… Mert meg kell lennie mindannak amit mondottam, hogy az én halálom árán Életet nyerjenek mindenek, akik
kitépték magukat egykor Atyám Szent, oltalmazó Szívéből, hogy az Ő szava, és az
Ő Törvényei helyett a maguk gondolatát kövessék, megfogalmazva maguknak az ő
törvénytelen törvényeiket. Megbontották az Ős-örök EGYSÉG állapotát, hogy külön Világot, és külön egységet
teremtsenek maguknak, olyan Világot, és olyan egységet, amely már nem Atyám, de
az ő szavaikból épül fel, s az ő gyengécske, erőtlen gondolat-energiáikból.
– Ha az Atya EGYSÉG-birodalma örök,
mint mondád: miképpen lehet az, hogy mégis kiszakadtak abból Szellemeink, hogy
a maguk útjára térjenek? - kérdezte most Taddeus, és a Mester csak kis szünet
után azt mondta:
~~ Felelnék, de még túlon-túl
gyengék vagytok, semhogy a választ elhordozhatnátok. Egy percen azonban
elmondok néktek mindent: nem itt, s nem is ezen az Úton, hanem majd akkor, ha
magatok is visszatértek eme Útról, hogy mellém emelkedve hallgassátok végig,
amit ma még nem csak elhordozni, földi értelmetekkel megérteni is gyengék
volnátok. Aztán majd az Idő egy távolabbi pontján épp közületek egy kell
továbbadja mindazt, amit én elmondok, hogy azon Úton járók, akik akkor fognak a
Föld színén élhetni, már az Igazság ismeretével folytathassák Útjukat,
méginkább igyekezve visszaemelkedni az ellökött EGY-ség szintjére, vagyis az
Atya Szívébe, ahonnan mindahányan elindultatok egykoron.
— S ez a perc a ti korszakotokban
érkezett el, Gyermekem! Itt és most adom meg ugyan a választ, de minthogy
hangvételénél, stílusánál fogva nem egészen illik e kötet lapjai, sorai közé,
át kell azt emeld ama könyvbe, amelyet ezzel párhuzamosan írunk, tehát a
Szavak... - c. sorozatunk soron következő kötetébe. —
Galileában mintegy két hétig
maradtunk még, s ez alatt úgyszólván minden másnap más és más településre vagy
kis falucskába mentünk, attól függően: hol volt újabb beteg, akit a Mester meg
akart gyógyítani, hogy elejét vegye a betegség újbóli fellángolásának és
elterjedésének. Amikor az utolsó beteget is meggyógyította, Khorasinba mentünk,
átkelve ismét a folyón, s mert hogy ismét csak pénteki napon indultunk, a
szombat-napot is ott töltöttük, s csak aztán indultunk tovább, hogy Iturareába,
s onnan a Herman-hegy lábánál, s a hegy oldalában élőkhöz is betérjünk.
Mesterünk még utószor szólni akart az ott élőkhöz, mielőtt Jeruzsálem felé
indulunk, hogy a húsvéti ünnepet ott töltsük. Minthogy az idő egyre kedvezőbbé
vált, s napról - napra közelített a Tavasz; mi is mind vidámabban, s mind
gondtalanabbul lépdeltünk. Elménk már rég feledte a Mester szavait, amelyekkel
a reá váró szenvedésekről szólott, hisz tán nem is hittük igazán: lehetséges,
hogy mind az valósággá váljon, amiket mondott. S miként is hihettük volna, hogy
bár ki is komolyan Ellene fordul, amikor Útja során csak jót, és aztán ismét
csak jót cselekedett, bebizonyítva mindahányszor az emberek előtt csodás
cselekedeteivel: olyan Erő, és olyan Hatalom birtokosa, amelyet senki más nem
mondhat a magáénak, bebizonyítva ezzel azt is: valóban az Istennek Fia Ő…
Tudatlanok voltunk, s naivak, mert
azt képzeltük: tengernyi jóságáért végül elnyeri az emberek igaz szeretetét és
tiszteletét, amiként az megilleti Őt…
Amikor az Iturareában élők, majd pár
napos ott tartózkodás után a Herman-hegyiek közül is eltávoztunk, visszafelé
Cesare-ában álltunk meg ismét, s most ott tanított a Mester, mert hogy ott ért
bennünket a szombat. Ugyan szállásunk nem volt, de nem sokat törődtünk véle.
Egyszerűen letáboroztunk a város határában, s csak az Isten-imádásra tértünk be
a városba, hogy a zsinagógába menjünk, aztán visszatértünk táborhelyünkre, s
estig csendes meditálással töltöttük az időt. Másnap reggel onnan is
továbbmentünk, s bár betérhettünk volna újra Iturarea városába, Mesterünk
inkább a szétszórtan élő pásztorokhoz indult, hogy azokhoz is elvigye az
Istennek Szavát, mindenhol annyit adva át az embereknek az Igazságból,
amennyire már érett volt bennük a lélek
és a szellem. Miközben Mesterünk tanított, és gyógyított is, ha arra volt
szükség, mi szokás szerint a merítkezni vágyókkal foglalatoskodtunk, s a holtak
sírjait áldottuk meg úgy, akként, amiként azt a Mesterünk tanította nékünk. Így
értünk el Trakonitosba, majd egy napos pihenő után onnan is tovább haladtunk
Dél felé.
Bethszaidában ismét sokan várakoztak
a Mesterre. Bizonnyal ama karaván utasai jelezték érkezését, amellyel néhány
nappal korábban találkoztunk, s amely szintén Bethszaida felé kívánt
továbbmenni, aholis felfrissíthették kissé élelem és víz-készleteiket, s ahol
néhány árút szerettek volna venni is, és eladni is. Ezekkel is a Mester szólott, ahogyan az eddig elénk került, s
többnyire idegen ajkúakból álló karavánok vezetőivel, s azok utazóival is,
ahogyan az is megszokottá vált számunkra: mindegyikükkel olyan nyelven, amelyen
azok is beszéltek. (Ez utóbbit még mindig nem értettük, pedig hát Mesterünk
nemegyszer megmagyarázta: miként bontja szavakká azok gondolatait, s miként
építi fel a válasz szavait a Kozmikus Erő; az Isteni Ős-bölcsesség elemeiből elméje
mélyén, hogy aztán azok már szavakká válva legyenek gondolatokká, s a
gondolatokból szavakká.)
Tehát már sokan várták a Mester
érkezését, kijőve elébe a város határán is túlra, hogy mielőbb szólhassanak
Véle, vagy épp kérhessék Őt: árassza reájuk a Benne lévő, véghetetlen Erő bárha
egy parányát, hogy betegségeikből gyógyulást nyerhessenek. Amikor Mesterünk
meglátta az elébe érkező sokaságot, egy pillanatra elkomorult, majd arca újra
nyugodttá és mosolygóssá lett. Bár mosolya is fájdalmas volt valamiképpen; édes
mégis, mert ahogy az is gyakorta megesett: a csoporttal lévő, már nagyobbacska
gyerekek szaladtak elé, hogy kevéssel később kicsiny szíveik minden
szeretetével elhalmozzák, s úgy bújjanak meg karjában, mint zsenge fűszál a
bokor takarásában: szél ne érje, Nap ne égesse gyenge testét. Aztán a felnőttek
is a Mester elé értek, s akkor a Mester feléjük tárta áldón két karját, hogy a Szívéből
kiáradó Erő hullámai gyógyulást adhassanak azoknak, akik e gyógyulásért jöttek
elébe. S a Csoda most sem maradt el: számtalan volt, aki egyik pillanatról a
másikra kigyógyult az őt kínzó betegségből, ahogyan az addig is történt minden
alkalommal. Az emberek kacagtak és sírtak örömükben, s áldották az Istent, és
Mesterünket, s olyan áhítatos arccal borultak le Előtte, hogy már végképp
hihetetlennek tűnt: ugyanezek az emberek képesek lesznek Ellene fordulni, vagy
akár csak nem egy Emberként kiállni Mellette és Érette, ha a hatalom emberei, a
papság és az írástudók valóban Ellene fordulnának. Én magam legalább is
egyáltalán nem tartottam ezt valószínűnek: annyira logikátlan és embertelen
lett volna, ha nem ekként cselekszenek.
Még a fejem is megráztam, amikor e gondolat felbukkant elmémben, ám a
Mester a karomra tette jobbját, s azt mondta: